
Η Αικατερίνη των Μεδίκων, κατά τη διάρκεια της απόκρυφης τελετής μπροστά στον μαγικό καθρέφτη, όπου εμφανίζονται τα παιδιά της Ο Cosimo Ruggeri, μάγος τρανός και καταχθόνιος της Αικατερίνης των Μεδίκων, παρόλο που υπήρξε λιγότερο γνωστός από τον επίσης αγαπημένο της Νοστράδαμο, έπαιξε ωστόσο σημαντικότατο ρόλο στα πεπραγμένα της Αυλής της Βασίλισσας της Γαλλίας. Ανακατεμένος σε όλες τις ταραχές, τις μηχανορραφίες και τις δολοπλοκίες, ο Ruggeri απέκτησε τεράστια περιουσία χάρις στις μαντικές του ικανότητες, την αστρολογική επιστήμη του, τη σκοτεινή μαγεία του, αλλά και του αλλόκοτου μαγικού καθρέφτη του. ![]()
|
Το φυλαχτό που λέγεται πως κατασκεύασε ο Νοστράδαμος για την Αικατερίνη των Μεδίκων
Όσο για τον Cosimo Ruggeri, είχε προφητέψει για την ίδια την Αικατερίνη των Μεδίκων: «Ο Saint Germain θα δει τον θάνατό σας». Από εκείνη την ημέρα, η Αικατερίνη, κατατρομαγμένη, αποφάσισε να εγκαταλείψει το πανέμορφο παλάτι της, το Chateau de Saint Germain en Laye και δεν ξαναγύρισε ποτέ σ’ αυτό, φοβούμενη ότι ακριβώς αυτό το Saint Germain εννοούσε η τραγική προφητεία.
Οι ιστορικοί της εποχής περιέγραφαν τον Cosimo Ruggeri ως «άνθρωπο παράξενο, σκεπτικό, με κακοφτιαγμένο πρόσωπο, ντυμένο πάντοτε στα μαύρα». Υπήρξε πνεύμα ανήσυχο και ταραγμένο, αδιόρθωτος αθεϊστής, προικισμένος με καταπληκτικές ικανότητες και εξέχουσα ευφυΐα, και καταφέρνοντας να κρύβει τον αθεϊσμό του με την υποκριτική του ευσέβεια, απέφευγε τις τιμωρίες, που άξιζαν οι ειδεχθείς μηχανορραφίες και οι σατανικές συνωμοσίες του.
Πολλές φορές δήλωνε ατρόμητα και κυνικά: «Τι μου μιλάτε για Θεό και για Διάβολο; Εδώ κάτω δεν υπάρχουν άλλοι διάβολοι από τους εχθρούς μας και άλλοι Θεοί από τους Βασιλιάδες και τους Πρίγκιπες που μας βοηθούν!»
Ούτως ή άλλως, η θανατερή προφητεία του για την Αικατερίνη επιβεβαιώθηκε από τα γεγονότα. Πάντοτε μακριά από τους τόπους που έφεραν το δυσοίωνο για εκείνη όνομα «Saint Germain», η Αικατερίνη το 1589 βρισκόταν στο Chateau de Blois. Ήταν ελαφρά αδιάθετη, χωρίς να ανησυχεί, όμως, διόλου για την υγεία της.
Ωστόσο, αποφάσισε να καλέσει στο προσκέφαλό της τον πνευματικό της. Επειδή εκείνος απουσίαζε, της έστειλαν έναν νεαρό, άγνωστο ιερέα. Η ευγένεια και η γοητεία των λόγων του εντυπωσίασαν την άρρωστη Βασίλισσα, που ζήτησε να μάθει το όνομά του, το οποίο ήταν «Louis de Saint Germain». «Saint Germain! Ω, είμαι χαμένη!», ψέλλισε έντρομη η Αικατερίνη και πράγματι, λίγο αργότερα ξεψύχησε, στις 5 Ιανουαρίου του 1589, από μια απλή πλευρίτιδα.
Αναμφίβολα, η προφητεία του Cosimo Ruggeri για την Αικατερίνη ήταν συνταρακτική, αλλά πιο συνταρακτικό ακόμα ήταν το πείραμα του μαγικού καθρέφτη του.
Ήταν το έτος 1560. Ο σύζυγος της Αικατερίνης των Μεδίκων, ο Ερρίκος ο 2ος, είχε πεθάνει την προηγούμενη χρονιά. Από τα δέκα παιδιά που είχε αποκτήσει το βασιλικό ζεύγος, ο Francis II, έφερε κιόλας το σπέρμα της αρρώστιας, που θα τον έστελνε στον τάφο. Ο Charles IX, αλλά και ο Henry III παρουσίαζαν παρόμοια συμπτώματα, κάνοντας τον λαό να λέει: «Ένας βασιλιάς σάπιος, ένας τρελός κι ένα νευρόσπαστο!»
Η Αικατερίνη ανησύχησε ακόμα πιο πολύ, όταν μια προφητεία της προμήνυσε ότι μόνο οι τρεις γιοι της θα διαδέχονταν ο ένας τον άλλον στον θρόνο, ενώ εκείνη είχε τέσσερις γιους. Αναστατωμένη και πανικόβλητη, κατέφυγε και πάλι στη σκοτεινή μαγεία του Ruggeri, όπου τον διέταξε να χρησιμοποιήσει τον μαγικό καθρέφτη του, έργο που ο ίδιος το κατέτασσε στη λευκή μαγεία, προκειμένου να μάθει τι επιφύλασσε το μέλλον στη γενιά της.
Όταν σχηματίστηκε η επόμενη πανσέληνος στον γαλλικό ουρανό, ο έμπιστος μάγος κάλεσε την έντρομη και ανήσυχη Βασίλισσα πάνω στην Κολόνα των Μεδίκων, εκείνον τον περίφημο δωρικού τύπου πύργο, που εφαπτόταν στο Chateau de Soissons, ο οποίος είχε δημιουργηθεί με αποκλειστικό σκοπό να διενεργεί ο μάγος απερίσπαστος το παγανιστικό του έργο.
Στο λιτό δωμάτιο υπήρχαν όλα τα αναγκαία φιαλίδια. Κάτω από το κουβούκλιο του τζακιού, στεγαζόταν ο κλίβανος των αλχημικών καύσεων, το φιλοσοφικό αυγό, χωνιά και άμβυκες. Σε μια γωνιά, ένας κρουνός χρησίμευε για εξαγνισμούς. Το τραπέζι, που έστεκε στο μέσον του δωματίου, ήταν σκεπασμένο από ένα σωρό περγαμηνές. Η οσμή της μέντας και της καμένης ρητίνης, που είχαν σκοπό να αποδιώξουν τα κακοποιά πνεύματα, κάλυπταν ολόκληρο τον χώρο. Τίποτα άλλα, εκτός από μερικά επιγράμματα στους τοίχους με εβραϊκούς χαρακτήρες και αντίκρυ, στο παράθυρο, ο αστρολάβος, που έδειχνε τη θέση των άστρων, η γήινη σφαίρα, ένα χρονόμετρο της εποχής, ένα πεντάχορδο όργανο, μια μπαγκέτα και ένας ζυγός.

Γκραβούρα εποχής, στην οποία απεικονίζεται η τελετή μαγείας που οργανώθηκε από τον Cosimo Ruggeri (δεξιά) για την Αικατερίνη των Μεδίκων (καθήμενη αριστερά) Περιμένοντας να απαντήσει στην επίκλησή του το πνεύμα, που είχε καλέσει ο Cosimo Ruggeri, χάραξε πρώτα στη χαλύβδινη πλάκα του καθρέφτη τις τέσσερις μαγικές επικλήσεις: Ιεχωβά, Μιτρακίν, Ελαχίμ, Αδονάι. Για το γράψιμο, μεταχειριζόταν το αίμα αρσενικού περιστεριού, ρίχνοντας κάθε τόσο στη φωτιά αλχημιστικές ουσίες και ψελλίζοντας ακατανόητα μουρμουρητά. Σε λίγο, η οσμή των ουσιών αυτών σκέπασε την οσμή της μέντας και της ρητίνης. Τότε, ο Ruggeri, αφού σκούπισε τον καθρέφτη και τον τύλιξε με ένα πανί, τον πήρε και τον τοποθέτησε προσεκτικά πλάι στο παράθυρο, έτσι ώστε να αντανακλά το νυχτερινό φως. Ύστερα, κάλεσε την Αικατερίνη κοντά του και άρχισαν και οι δυο μαζί να προσεύχονται κατανυκτικά. Αργότερα, ο καθρέφτης τοποθετήθηκε στην άκρη της γωνίας του τζακιού, εντελώς ξεσκέπαστος κι έλαμπε σαν την επιφάνεια της γαληνεμένης λίμνης. Άφωνη η Βασίλισσα είδε στο μισοσκόταδο τον μάγο να αρπάζει έναν ξύλινο σταυρό και να διευθύνει με την άνω άκρη του τη φλόγα της φωτιάς. Αφού το ξύλο καρβουνίστηκε ελαφρά, χάραξε με αυτό στο πάτωμα έναν διπλό κύκλο. Και στους τέσσερις πόλους του κύκλου, έβαλε ένα κρανίο, μια λάμπα με ωχρό φως, ένα αντικνήμιο οστό και μια ζωντανή γάτα, που φαινόταν υπνωτισμένη. Ενώ το ολόγιομο φεγγάρι φώτιζε ελάχιστα το δωμάτιο, η επιφάνεια του καθρέφτη αντανακλούσε μια ολοένα αυξανόμενη ανταύγεια. Τότε, ο μάγος άρπαξε τη μπαγκέτα του και είπε στη Βασίλισσα: «Κοιτάξτε!» Στην αρχή, ο καθρέφτης φαινόταν σκεπασμένος μ’ έναν αχνό, σαν αυτόν που σκεπάζει τα τζάμια όταν βρέχει. Σιγά σιγά, όμως, ο αχνός διαλύθηκε και φάνηκαν όλες οι λεπτομέρειες του δωματίου. Ακαθόριστα σχήματα και μορφές άρχισαν να κινούνται μπερδεμένα και να χορεύουν ανάλαφρα σαν χιονονιφάδες. Έπειτα, όλα ξεκαθάρισαν και πήραν συγκεκριμένη μορφή: ανθρώπινα σώματα, ντυμένα με πολύτιμα ενδύματα και κεφάλια στεφανωμένα με το Στέμμα της Γαλλίας. Τα εκστατικά και έκπληκτα μάτια της Αικατερίνης αναγνώρισαν τα πρόσωπα των ίδιων των παιδιών της. Πρώτος φάνηκε ο γιος της ο Francis II, ο τότε Βασιλιάς. Βιαστικός και κουρασμένος, έκανε μια φορά τον γύρο της αίθουσας και χάθηκε. Ύστερα τον ακολούθησε ο Charles IX. Πιο ζωηρός και ακμαίος από τον αδερφό του, έκανε τον γύρο της αίθουσας 14 φορές και ετοιμαζόταν να πραγματοποιήσει τον 15ο γύρο, όταν τον είδαν να σταματά απότομα και να κοιτάζει με αγωνία ένα αντικείμενο αόρατο για την Αικατερίνη και τον Ruggeri. Έπειτα, τα απλωμένα χέρια του έμοιαζαν να διώχνουν φαντάσματα, ενώ το πρόσωπό του έπαιρνε μια αγωνιώδη έκφραση φρίκης. ![]()
|
0 Comments